İdari Birimler

Kıbrıs Batı Üniversitesi İdari Birimler

Bilgi Teknolojileri Ofisi; Gelişen bilgi teknolojilerini yakından takip ederek öğrenciler ile akademik ve idari personelin eğitim-öğretim, idari, kültürel ve sosyal faaliyetlerini en üst seviyede sürdürebilmeleri için gerekli teknik hizmetler ve donanımı sağlamak amacıyla faaliyetlerini toplam kalite yönetimi ilkeleri çerçevesinde sürdürmektedir.

Üniversitemizin amaç ve hedeflerine ulaşmasını sağlayacak kalitede ve nitelikte en son bilgi teknolojilerini eğitim sektörüne dönüştürmek ve kullanıma sunmak en önemli hedefini oluşturmaktadır.

Güncel bilgi teknolojilerini en üst seviyede kullanarak bütünleşik, güvenli, çevik ve sürekli yapılar oluşturmak ve hizmet sunmaktadır. Öğrenci, akademik ve idari personel ihtiyaçlarını karşılamayı ve memnuniyetini artırmayı ön planda tutarak farklılık yaratmayı hedef edinmiştir.

Üniversitemizin sağlıklı yaşam, sosyal, kültürel ve sportif faaliyetlerinden ve üniversite tanıtımlarından sorumlu birimi olan Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanlığı, sağlıklı ve dinamik bir üniversite ortamı sağlayarak, kültürel çeşitlilik, sanatsal donanım, aktif yaşam, bireysel gelişim, toplumsal katkı, birlik ve dayanışmaya pozitif bir etki yaratmayı ve marka değerini güçlendirmeyi hedefler.

Bu yaklaşım çerçevesinde;

Kültürel faaliyetler kapsamında; akademik, idari birimlerin bilimsel ve sosyal faaliyetleri ve öğrenci kulüpleri etkinlikleri organize edilmektedir.

Spor faaliyetleri kapsamında; üniversite spor takımları oluşturulmakta ve sportif aktiviteler düzenlenmektedir.

Tanıtım faaliyetleri kapsamında; aday öğrenciler ve ilişkili çevrelerde üniversitenin bilinirliğini arttıracak faaliyetlerde bulunur.

Güler yüzlü, kapsayıcı, ulaşılabilir ve sürekli gelişim halinde olma ilkeleri ile; kullanıcı deneyimini sürekli iyileştirmeyi, etkili iletişim kurmayı, çeşitliliği destekleyerek herkesin dahil olduğu bir ortam oluşturmayı ve değişen ihtiyaçlara hızlı ve esnek bir şekilde adapte olmayı amaçlıyoruz.

Üniversitemizin öngörülen bütçesi için gerekli bilgi, belge ve istatistikleri toplayarak değerlendirmek ve plan, program ve ilkelere göre hazırlamak. Tüm akademik ve idari personelin bordro işlemleri, Sosyal güvenlik kesintileri ve vergilerin hesaplanması, ek ders ücretlerinin hesaplanması ve ödenmesi, öğrenci kayıt döneminde ücretlerin hesaplanması, tahsili ve takibi, demirbaş ve envanter işlemlerinin takibi, gelirlerin toplanması, tahsili ve takibi, borç ve alacakların takibi, tüm muhasebe işlemleri, kayıt ve belgelerinin takibi, finans hizmetleri, yasal beyan ve bildirgelerin süresi içerisinde tanzimi ve bildirimi bu birimin görev ve sorumlulukları arasında yer almaktadır.

Öğrenci İşleri Birimi mevzuatlar çerçevesinde Lisans, Yüksek Lisans ve Doktora seviyesindeki öğrencilerin ÖSYM, YÖK, YÖDAK, KYK, ASAL ile ilgili işlemlerini ve kayıttan mezuniyete özlük işlemlerinin takibini gerçekleştirir.

Birim Tarafından Yürütülen İşlemler;

  • ÖSYM,(YKS-DGS), Yatay Geçiş (kurum içi-kurumlararası), Özel Öğrenci, Lisansüstü, Çift Anadal ve Yandal ile eğitim almaya hak kazanan öğrencilerin kayıt işlemlerinin yapılarak özlük dosyalarının oluşturulması, 
  • Durum değişikliği (kayıt silme, kayıt dondurma, kayıt çözme, mezuniyet vb.) olan öğrenciler ile ilgili işlemlerin ve YÖKSİS ve YÖDAK bildirimlerinin yapılması.
  • Öğrenci Belgesinin hazırlanması,
  • Öğrenciler ile ilgili kurum içi ve kurum dışı resmi yazıların yazılması, arşivlenmesi, posta işlemlerinin yapılması ve takip edilmesi
  • Türkçe ve İngilizce Hazırlık Programından muaf olan öğrenci işlemlerinin yapılması, okutulacak derslerin, öğretim görevlilerinin, açılan programların ve akademik takvimin sisteme tanımlanması.
  • Üniversitenin web sitesindeki Sık Sorulan Sorular, Aday Öğrenci ve Öğrenci İşleri Birimi sayfalarında yer alan bilgilerin kontrolü, güncellenmesi, duyuruların yayınlanması, gelen maillerin cevaplanması, ilgili birimlere yönlendirilmesi ve raporlanması
  • Vakıf Denetleme Formlarının, Faaliyet Raporunun, Rektörlük ve diğer resmi kurumlarca istenen çeşitli bilgi/istatistiklerin hazırlanması, YKS-DGS ve Yatay Geçiş kontenjanlarının YÖKSİS’e bildirilmesi.
  • Mezuniyet aşamasına gelen öğrencilerin işlemlerinin tamamlanması, diplomaların basılması ve Tescile (KKTC Milli Eğitim Bakanlığına) gönderilmesi, Diploma Eki, Onur ve Yüksek Onur Belgelerinin hazırlaması, Diploma ve Diploma Eki Defterinin basılması, diplomaların dağıtması ve diploma kayıp işlemlerinin takip edilmesi. 

Üniversitemizin akademik ve idari personelinin her türlü özlük işlemlerini kanun, tüzük, yönetmelik ve üniversitemiz yönergelerine göre yürütür. Dairenin temel görevi, doğru zamanda, doğru yerde, doğru insan ilkesi çerçevesinde insan gücü planlaması yapmak ve bu yönde politika geliştirmektir. Üniversitemizde ilk olarak göreve başlayanların uyum eğitimleri ile sürekli meslek içi eğitim sorumluluğunu taşır.

Uluslararası ofis, uluslararası öğrenci ilişkileri, uluslararası iş geliştirme ve dış ilişkiler birimlerinden oluşmakta olup Üniversitemize kabul edilecek uluslararası öğrencilere yönelik rehberlik, uluslararası öğrencilerin kabul, kayıt ve özlük işlemleri bu ofis tarafından yürütülmektedir.